lördag, april 30, 2005

Dåliga bilförare

Jag satt igår kväll och tittade på TV4 och det nya programmet "Sveriges värsta bilförare". Detta gjorde jag med ett ständigt skrattande åt dessa människor som deltar i tävlingen.

Det jag inte riktigt är säker på är om jag skrattade bara för att det var roligt, eller om det mestadels var ett skratt av skräck för vilka människor man faktiskt kan möta på vägarna.

En annan tanke som slår en är om detta verkligen är på riktigt. Finns det så pantade bilförare i verkliga livet, eller har var och en i programmet fått en roll att spela? En av killarna körde rakt igenom en "mur" av kartonger och fortsatte 100 meter ut på en åker istället för att bromsa. Hans motivering till detta: "Jag hittade inte bromsen". En annan ung tjej blev så förskräckt när muren närmade sig att hon släpper ratten och skriker rakt ut. Kan detta vara allvar? I så fall ÄR det allvarligt...

Inga kommentarer: