fredag, april 29, 2005

Mannen i mitten

Vem pratar jag nu om? Jo, om mannen i mitten, i hatten utan hår - Peter LeMarc förstås. Nu vet vi när hans nya album kommer. Den 24:e augusti släpps "Sjutton sånger - LeMarc sjunger LeMarc". Redan den 29:e juni kommer singeln "Älskad från första stund/sättet".

Jag väljer att återge lite av det som Peter har skrivit om den nya skivan i sin gästbok den senaste veckan:

"Albumet "Sjutton sånger - LeMarc sjunger LeMarc" släpps, som tidigare meddelats, i slutet av augusti, troligtvis den 24:e. Dessutom släpps en dubbel-singel (2 singlar i ett mycket vackert hölje) redan i slutet av juni (den 29:e, enligt Columbias planer). På dubbel-singeln finns "Älskad från första stund" och "Sättet", plus ett extra spår som inte finns på albumet (”Aldrig äldre än så här”). Singeln släpps i en begränsad upplaga av 1500 exemplar."

"Sitter faktiskt och lyssnar på kommande plattan medan jag skriver detta inlägg. Den är jävligt bra. Just nu: "Vänta inte till gryningen" i en version som den en gång var tänkt, som jag skrev den. Gitarr och sång, inga syntmattor eller förprogrammerade trumspår (vad tänkte vi på?). Får faktiskt lite gåshud..."

"Som jag nämnt tidigare kommer plattan att släppas i ett LP-fodral, fast i CD-storlek. Ja, ni minns väl den gamla dubbel-LPn? I ena facket finns en liten bok med kommentarer
och texter till alla låtar, i det andra ligger skivan i en innerpåse. Blir gôrsnyggt!"

Vill ni läsa allt han skrivit är det bara att klicka in på "Lemarc.se" och läsa...

Förväntantsfulla månader kvar när man får fortsätta lyssna på tidigare album.

Inga kommentarer: