fredag, juni 17, 2005

Apatisk grundkurs - vatten på kvarnen

Jag trodde att statsvetaren Stig-Björn Ljunggren var en ganska sansad och realistisk man, men när man läser hans senaste inlägg börjar jag bli lite fundersam.

Han uttrycker sig enligt följande:

"Träffade en person som trodde sig veta att det går att köpa en grundkurs i apatiskt beteende på flyktingförläggningar. 200 kronor timmen. Av medicinsk expertis.

Är detta enbart rykten, desinformation från flyktingfientliga personer eller möjligtvis sant?"

Innan han, med den position som han har, går ut med ett sådant påstående borde han ha betydligt mer på fötterna än "en person som trodde sig veta". Även om avslutningsmeningen räddar honom är det illa nog.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den position jag eventuellt kan sägas ha kommer inte av att jag är så jävla harig att jag inte törs skriva både det ena och andra utan att ha domstolsutslag på saken.

Det är uppenbart att det finns en alternativ berättelse till frågan om apatiska barn. En alternativ berättelse som medierna inte brytt sig om att berätta.

Fredric Kjellberg sa...

Kan inte du då berätta detta för mig och alla andra intresserade?