måndag, juni 20, 2005

Kaffet i vrångstrupen på TV4

Gårdagens sensationella kvalförlust mot Polen, för det en gång så stolta svenska handbollslandslaget, är inte bara en kännbar förlust för handbollen i vårt land. Det drabbar också direkt TV4 och deras så stolta bevakning med Robert Perlskog, Claes Hellgren och inte minst mannen med den vita kavajen Patrick Ekwall!

Rättigheten att sända handbolls-EM i januari känns sådär lagom intressant efter detta.

Som om det inte vore nog med eländet för TV4-sporten sändes, också igår, en helt ointressant final i damfotbolls-EM mellan Tyskland och Norge och lite senare på kvällen ett F1-lopp från Indianapolis med bara 6 bilar på startlinjen, detta efter undermåliga däck från Michelin.

Mitt i detta kom alltså dråpslaget för TV4 - inget EM för herrarnas handbollslandslag. Toppformen för TV4-sporten känns långt borta!

2 kommentarer:

CV sa...

Hoppsan. Jag som trodde jag hade koll på handbollen. Det där visste jag inte. Och äldste sonen som spelar handboll har förbigått detta med tystnad. Han hoppades väl att jag inte skulle få veta. Usch vad trist. EM utan Sverige. Vad är det?

Frankie sa...

Fredric, Är du intresserad av att skriva på Blåvittbloggen "Bara ben"? Sedan starten av bloggen strax innan säsongsstart så har jag inte haft tid och ork att skriva speciellt mycket där så den har blivit döende i takt med att jag inte bjudit in tillräckligt många andra skribenter.
Allt material är välkomment på bloggen, allt från korta kommentarer kring Silly-rykten till långa krönikor osv... Bara till att flippa ur!