fredag, maj 20, 2005

LeMarc på radion

Missa inte Peter LeMarc i radion den 27:e maj:

"Missa inte heller intervjun som Hiba Daniel gör med undertecknad( Lemarc) den 27 maj i SR Sverige. Vi kommer att exklusivt spela ett par spår från kommande plattan.
SR Sverige kan höras i en DAB-radio, eller på webben: http://www.sr.se/srsverige"

Låtlistan till det nya albumet "Sjutton sånger - LeMarc sjunger LeMarc"som släpps den 24:e augusti ser ut så här:

1. Mellan dej och mej
2. Älskad från första stund
3. Vägen (låter oss längta)
4. Kort vals till min älskade
5. Evelina
6. Marias kyrka
7. Drivved
8. Vänta inte till gryningen när du längtar
9. Mellan månen och mitt fönster
10. Början på en lång historia
11. Fyra steg i det blå
12. Handens fem fingrar
13. Håll om mej!
14. Sättet
15. Brev från en bakgård
16. Ända till september
17. Vaggsång kl.4


Peters kommentarer till låtarna:

"Jag kan garantera att dom låtar ni känner igen titlarna på, låter väldigt annorlunda jämfört med tidigare inspelningar.Evelina låter som den en gång var tänkt, d.v.s. sång och piano plus en cello som Lars Danielsson varsamt trakterar. Inga fotbollskörer och trummaskiner således.

Handens fem fingrar har Lisa Nilsson spelat in (i en magisk version), här tolkar jag den själv. Detsamma gäller Sättet, som Anna-Lotta gjorde på albumet "Just vid den här tiden". På min version består kompet av en orkester om 26 musiker, dirigerad av Hans Ek. Jesper Nordenström har skrivit arrangemanget.
Brev från en bakgård är tidigare outgiven, men alla som besökt bandarkivet är bekanta med låten. Älskad från första stund och Marias kyrka är också tidigare outgivna (och oinspelade). Älskad från första stund skrevs i april 2000 och Marias kyrka i december 2004."

Jag fortsätter längta...

Inga kommentarer: