fredag, maj 27, 2005

Passion bygger inget förhållande

Läser Linda Skugge som skrivit en krönika med anledning "nyheten" att Kristian Luuk ska lämna sin fru. Jag skiter i vad Luuk gör, men några rader på slutet i hennes krönika kan jag skriva under på:

"Jag tror inte på Passion. Jag tror på hårt arbete och kompisskap. Att härda ut och tillsammans kämpa sig igenom småbarnsåren. Har man gift sig ska man för fan försöka allt för att vara gifta hela livet."

Passionen är något som för de allra flesta finns där i starten av ett förhållande. Sedan i fortsättningen är den starkare eller svagare under perioder, beroende på olika faser i livet. Om man när den är svagare en period tror att det är lika med att förhållandet är slut så har man inte fattat vad ett förhållande går ut på.

Det finns livslång kärlek, men i min värld finns det inte livslång förälskelse i den bemärkelsen som vissa verkar tro när de rastlösa springer vidare till det gröna gräset på andra sidan.

Inga kommentarer: